Hoppa till innehåll

Arbetstillstånd – vad gäller?

Anställa utanför EU? Då finns det vissa krav för arbetstillstånd som behöver uppfyllas. Det är arbetstagaren som ansöker om arbetstillstånd, men arbetsgivaren har en betydande roll i ansökningsprocessen.

Kursbeskrivning

Vad ingår i kursen?
Denna kurs fokuserar på kraven för att anställa personal utanför EU/EES och Schweiz. Vi går igenom de olika typerna av arbetstillstånd, ansökningsprocessen samt Migrationsverkets nya modell för hantering av arbetstillståndsansökningar.  

Du kommer även få insikt i arbetsgivarens skyldigheter när man har tredjelandsmedborgare anställd och hur man följer upp och kontrollerar deras rätt att vistas och arbeta i Sverige. 

Inför kursen
Vi uppmuntrar aktivt deltagande och tar gärna emot frågor och funderingar inför kursen, skicka in din fråga här.

Vänligen skicka in dina frågor senast kl.13.00 två dagar innan kursdagen.

Kurshållare
Emilie Gustafson, arbetsrättsjurist med ansvar för arbetstillstånds frågor, Almega
Mia Fransson, arbetsrättsjurist med ansvar för internationella frågor, Almega

Målgrupp
Vi vänder oss i första hand till dig som har för avsikt att anställa arbetskraft från tredjeland.

Praktiska kursdetaljer
Du som deltagare har möjlighet att ställa frågor under kursen. Information om hur du ansluter dig till kursen skickas separat via e-post. 

Pris 
995 kr exkl moms per person (medlemmar)
2900 kr exkl moms per person (icke-medlemmar)

Det finns i nuläget inga bokningsbara tillfällen för den här aktiviteten.

Välj tillfälle

Medlemspris

995 kr

2900 kr för icke-medlemmar

Boka
Intresseanmälan
Har du frågor om aktiviteten?
Hör av dig

{{ contact.name }}

{{ contact.title }}

{{ contact.phone }} {{ contact.cellphone }} {{ contact.email }}