Medlemskap

Medlemskap i Kompetens­företagen ger ditt företag många förmåner. Tillgång till och rådgivning av Sveriges främsta experter inom arbetsrätt, hjälp vid förhandling och möjlighet att delta i våra medlemsnätverk. Vi erbjuder två medlemskapsformer:

Rådgivning av Sveriges främsta experter inom arbetsrätt

Som medlem får du dygnet-runt-stöd av vår kunskapsbank på webben – Arbetsgivarguiden.

I guiden får du juridisk rådgivning och snabb och aktuell information om kollektivavtal. Här har vi samlat mallar, checklistor och blanketter som du kan använda i ditt dagliga arbete. Du får svar på frågor om pension, försäkringar, lön, lagar, arbetsmiljö och allt annat som rör dig i din roll som arbetsgivare och chef.

Du kan även kontakta våra rådgivare för att få svar på frågor, via telefon eller mejl. Vår jour når du via telefon, den är öppen under dagtid och kontaktar du oss via mejl, får du svar senast dagen efter.

 

Vad kostar ett medlemskap?

UPPDATERING PÅGÅR UNDER juli/aug 2019

Kostnaden för ett medlemskap varierar utifrån företagets storlek och antal anställda.

Nedan finns räkneexempel för ett Arbetsgivar- och branschmedlemskap, utifrån företagets årliga lönesumma.

Till exempel, om den årliga lönesumman är;

  • 5 miljoner kronor blir avgiften ungefär XXXX kronor per år, alternativt
  • 20 miljoner kronor blir avgiften ungefär XXXX kronor per år.
  • Är företaget nystartat blir avgiften XXXX kronor första kalenderåret.

Räkneexemplen inkluderar avgift till Kompetens­företagen, Almega och Svenskt Näringsliv.

Om företaget har fler än 250 anställda eller tillhör en koncern med fler än 250 anställda ber vi er kontakta intresseanmälningar@almega.se för att räkna ut medlems­avgiften.

För övriga frågor eller hjälp med att räkna ut vad ett branschmedlemskap kostar ber vi er kontakta intresseanmälningar@almega.se

 

Bli medlem i Kompetens­företagen idag!

Ansökan om medlemskap görs i fyra steg

 

Fyll i formuläret

1. Ta kontakt.

Genom att fylla i formuläret här nedan så får vi de uppgifter vi behöver för att ta reda på vad som gäller för dig och ditt företag. Vi kontaktar sedan dig så snart som möjligt.

2. Återkoppling.

Vi ringer upp dig för att berätta allt du behöver veta kring ditt medlemskap. Ibland behöver vi träffas för att gå igenom medlemskapets förmåner och skyldigheter, samt kollektiv­avtalets innebörd lite närmare.

3. Färdigställa och komplettera ansökan.

Du kan behöva komplettera din ansökan med handlingar som till exempel tillstånd från myndigheter, registreringsbevis, underlag från Skatteverket och liknande. Om detta behövs i ditt fall så informerar vi dig om det redan när vi kontaktar dig via telefon.

4. Bekräftelse.

Nu har vi gått igenom dina lämnade uppgifter och förhoppningsvis blir ditt medlemskap bekräftat. Välkommen!

Fyll i och skicka in idag!

Genom att fylla i formuläret här på sajten så får vi de uppgifter vi behöver för att ta reda på vad som gäller för dig och ditt företag. Vi kontaktar sedan dig så snart som möjligt.

Bli medlem