Medlemskap

Ditt medlemskap i Kompetens­företagen ger dig många förmåner. Du får tillgång till och rådgivning av Sveriges främsta experter inom arbetsrätt, hjälp vid förhandling och möjlighet att delta i våra medlemsnätverk. Du blir dessutom automatiskt medlem i både Almega och Svenskt Näringsliv.

Auktorisation

För att bli medlem i Kompetens­företagen måste ditt företag bli auktoriserat. Auktorisationen innebär en trygghet för kunder och medarbetare eftersom den säkerställer att du som medlem arbetar seriöst och uppfyller våra höga krav på affärsmässighet.

Läs mer om auktorisation

 

Rådgivning av Sveriges främsta experter inom arbetsrätt

Som medlem får du dygnet-runt-stöd av vår kunskapsbank på webben – Arbetsgivarguiden.

I guiden får du juridisk rådgivning och snabb och aktuell information om kollektivavtal. Här har vi samlat mallar, checklistor och blanketter som du kan använda i ditt dagliga arbete. Du får svar på frågor om pension, försäkringar, lön, lagar, arbetsmiljö och allt annat som rör dig i din roll som arbetsgivare och chef.

Du kan även kontakta våra rådgivare för att få svar på frågor, via telefon eller mejl. Vår jour når du via telefon, den är öppen under dagtid och kontaktar du oss via mejl, får du svar senast dagen efter.

 

Vad kostar ett medlemskap?

Priset för ett medlemskap varierar beroende på ditt företags storlek och antal anställda.

Grundavgift för samtliga medlems­företag är 3 000 kr/år.

Därutöver utgår en rörlig avgift baserad på föregående års lönesumma.

Till sist går en avgift till Svenskt Näringsliv där avgiften beror på om du har fler eller färre än 250 anställda.

Lägsta avgift är 11 450 kr/år och då är största delen avdragsgill.

Till exempel, om den årliga lönesumman är 5 miljoner kronor blir avgiften cirka 18 000 kr/år, alternativ om den är 20 miljoner kronor blir avgiften cirka 52 000 kr/år.

Vill du veta vad den exakta kostnaden blir kontaktar du oss så hör vi av oss och går igenom vad ditt just ditt medlemskap kostar.

Bli medlem i Kompetens­företagen idag!

Ansökan om medlemskap görs i fyra steg

 

Fyll i formuläret

1. Ta kontakt.

Genom att fylla i formuläret här nedan så får vi de uppgifter vi behöver för att ta reda på vad som gäller för dig och ditt företag. Vi kontaktar sedan dig så snart som möjligt.

2. Återkoppling.

Vi ringer upp dig för att berätta allt du behöver veta kring ditt medlemskap. Ibland behöver vi träffas för att gå igenom medlemskapets förmåner och skyldigheter, samt kollektiv­avtalets innebörd lite närmare.

3. Färdigställa och komplettera ansökan.

Du kan behöva komplettera din ansökan med handlingar som till exempel tillstånd från myndigheter, registreringsbevis, underlag från Skatteverket och liknande. Om detta behövs i ditt fall så informerar vi dig om det redan när vi kontaktar dig via telefon.

4. Bekräftelse.

Nu har vi gått igenom dina lämnade uppgifter och förhoppningsvis blir ditt medlemskap bekräftat. Välkommen!

Fyll i och skicka in idag!

Genom att fylla i formuläret här på sajten så får vi de uppgifter vi behöver för att ta reda på vad som gäller för dig och ditt företag. Vi kontaktar sedan dig så snart som möjligt.

Bli medlem